VVD Oost wil zevenduizend parkeerplaatsen
De VVD in Oost wil in de komende vier jaar ruim zevenduizend extra parkeerplaatsen realiseren in het gebied tussen Amstel en IJ. Het gaat om vierduizend plekken in nieuwe gebieden zoals het Zeeburgereiland en Overamstel, waarvoor de beoogde parkeernorm volgens lijsttrekker Dennis Straat moet worden opgerekt. De partrij wil korten op onder meer de stadsdeelorganisatie, welzijn en ‘onnodige subsidies’.
Bovendien wil hij achthonderd plaatsen op grote P+R terreinen, waarvan een onder de sportvelden in Middenmeer moet komen. Nog eens 2500 extra plekken wil de VVD in bestaand stedelijk gebied, onder meer driehonderd bij het Amstelstation en vijfhonderd bij de Parooldriehoek.
Het gaat om ondergrondse parkeergarages, opdat in de openbare ruimte meer ruimte ontstaat voor liefst duizend nieuwe bomen. ‘‘Het lijkt ons een goed idee als bewoners aangeven waar die in het stadsdeel moeten komen,’’ zegt Straat.
Opvallend is ook het idee ondernemers in een winkelstraat, naar New Yorks voorbeeld, te belonen als ze zich inzetten om de openbare ruimte schoon te houden. Die straat zou dan eerder in aanmerking moeten komen voor een opknapbeurt.
bron: het Parool
Gepost door
Robert van den Heuvel op Thursday, 12 November 2009
Nieuws •
(30)
Commentaar •
Permalink
Het is wel weer duidelijk wat het speerpunt is van het liberale gedachtegoed. Auto’s auto’s auto’s.
Reactie #1, gepost door:
ZaZkia op: 11/12 om 10:17 PM
De partrij wil korten op onder meer de stadsdeelorganisatie, welzijn en ‘onnodige subsidies’.
Meer vervuiling en minder welzijn.
Reactie #2, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/13 om 02:30 AM
Leuk ook om te zien dat veel politieke partijen nog steeds voor de holle leuzen gaan.
De VVD roept al enige tijd dat ze een ‘groene’ partij zijn, met voorstellen als ‘groen voor stenen’. Maar in de praktijk willen zij het kappen van bomen makkelijker maken en alleen maar aandacht voor meer parkeerplaatsen.
En Dennis Straat wil korten op de stadsdeelorganisatie. Nu mag hij dan wel aangeven op welke onderdelen hij de stadsdeelargnaisatie wil inkrimpen. Vergeleken met andere stadsdelen heeft Zeeburg een heel kleine organisatie en moet men juist tegen veel geld externen inhuren.
De kans om echt op de organisatie te bezuinigen heeft de VVD laten lopen. Er was fors te bezuinigen geweest als men voor de zomer zich ook had hardgemaakt voor het opheffen van de stadsdelen. Dan had men echt miljoenen kunnen bezuinigen, maar de VVD is nog steeds voor deze dubbele bestuurslaag.
Overigens heeft de SP al eerder in Zeeburg voorgesteld om op de organsatie te bezuinigen door het DB terug te brengen van vier naar drie wethouders. Daar was de VVD bij de vorige verkiezingen ook voor, maar niet meer toen Dennis zelf wethouder werd….
Holle leuzen. We zullen ze veel horen: de verkiezingen naderen….
Reactie #3, gepost door: mark van dongen op: 11/13 om 08:16 AM
Mark van Dongen, de VVD heeft bij monde van minister Remkes reeds in 2006 aangegeven “..Stadsdelen? Opdoeken!..’. Of de VVD voor de ‘dubbele bestuurslaag’ is zoals u noemt, betwijfel ik. Maar of de VVD voor of tegen is, zal voorlopig niet heel veel uitmaken aangezien de PvdA het al bijna een eeuw in Amsterdam voor het zeggen heeft. Het is natuurlijk prima als overheidsinstanties klein zijn en blijven en daardoor voor kennis en onafhankelijkheid het bedrijfsleven inhuren. Goed voor de economie en een onafhankelijk en snel resultaat.
Subsidies zijn bij voorbaat omstreden en, Redactielid Robert van den Heuvel, over ‘onnodige subsidies’ hoeven het daarom niet te hebben.
Hoofdredactrice Saskia Ploeg doet een duit in het zakje door op te merken ‘...auto’s, auto’s, auto’s..het speerpunt van de VVD’ bij het stuk over het VVD-plan voor het bouwen van ondergrondse garages. Boven deze garages wil de VVD merendeels bomen planten. Briljant! De VVD wil dit realiseren door te korten op vergadergeld en ‘welzijnsorganisaties’. Ook een uitstekend voorstel. Het lijkt er op dat mevrouw Ploeg het beter vindt dat we de auto’s allemaal bij haar voor de deur parkeren, of is dit een té liberale gedachte?
Het was overigens ook weer de VVD die eerder een grootschalig bomenplantplan voor Amsterdam voorstelde.
Reactie #4, gepost door: Machine op: 11/15 om 10:32 PM
Ik had het over nog minder Welzijn.
Reactie #5, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/15 om 11:38 PM
@ Machine
De VVD stelde een grootschalig bomenplantplan voor? Daar ha dik het juist over: die holle frasen.
In Zeeburg noemt de VVD zich ook groen, met plannen als ‘groen voor stenen’. Klinkt goed. Als de VVD tenminste iets meer zou doen dan met beleidsstukken komen, en er ook in de praktijk voor zorgen dat er meer groen komt.
Hier in Zeeburg zijn vele bomen gekapt. VVD-wethouder Dennis Straat roept altijd dat er meer bomen bij geplant zijn. Maar dan telt hij voor het gemak de honderden bomen niet mee die op het Zeeburgereiland gekapt zijn en op de strekdam. Want dan telt hij dat gebied plotseling niet mee. Zo komen we altijd aan leuke cijfers.
Bovendien zijn de soort bomen die herplant worden van een veel kleinere soort dan de majestueuze Iepen die bijvoorbeeld in de Javastraat stonden.
Reactie #6, gepost door: mark van dongen op: 11/16 om 01:11 PM
Mijnheer van Dongen,
Wat heeft u toch op de VVD? Alle Amsterdamse Stadsdelen zijn toch ‘in handen’ van PvdA, Groen-Links en SP?
De VVD heeft in Amsterdam niets in de pap te brokkelen en haar kiezers worden - ook buiten Amsterdam - volledig genegeerd.
Het is de PvdA en haar linkse coalitiepartners die - in Amsterdam in alle opzichten - voor het beleid verantwoordelijk is, zo ook voor het kappen en het niet planten van bomen in Amsterdams.
Reactie #7, gepost door: Machine op: 11/16 om 01:45 PM
De nieuwe lijsttrekker voor de VVD in Oost, Dennis Straat, is op dit moment wethouder openbare ruimte in Zeeburg.
De VVD maakt anders wel deel uit van de coalitie in Zeeburg en draagt medeverantwoordelijk voor het kappen van de bomen in dit stadsdeel.
Reactie #8, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/16 om 02:04 PM
Geachte heer van den Heuvel, U heeft anders wel helemaal gelijk. Zeeburg is de enige plek in Amsterdam waar de VVD nog mee mag praten, ik begrijp dat het je een doorn in oog is. Nog even en de liberale mens is in Amsterdam op. En dan zijn we - althans de overblijvers - allemaal arm, is er geen auto meer over en hebben we allemaal een uitkering of zijn we in overheidsdienst. Dan hebben de socialisten hun doel bereikt. Deze VVD-er heeft echter niet veel in te brengen, zo schreef ik eerder. De islamitisch- socialistische Elatik, naast nog een PvdA-er én een Groen-Linkser, is toch echt de baas van ook dit Stadsdeel. In jouw ogen is het natuurlijk alleen die VVD-er die bomenbloed aan zijn handen heeft. Die twee socialisten en die groene pacifistische communist kunnen met z’n drieeën de gemene ‘rechtse’ kapdriften van die VVD-er niet in toom houden?
Reactie #9, gepost door: Machine op: 11/16 om 04:15 PM
Deze weblog plaatst al jaren berichten over alle politieke partijen. De VVD een doorn in mijn oog? Ik vind de VVD een aanwinst! Wij plaatsen dan ook regelmatig berichten van en over deze partij. Benut de zoekfunctie…
Dat ik het niet eens ben met het kappen van gezonde en gezichtsbepalende bomen: verwijt ik ook de PvdA en GroenLinks. Lees: http://www.grootoost.nu/index.php/Columns/comm/bomenverordening/ reactie nummer 4.
Kennelijk bezoekt u deze weblog nog niet zo lang. Iedere mening is van harte welkom. Ook die van de liberale en christelijke lezers.
Reactie #10, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/16 om 04:49 PM
Machine: je lijkt niet alleen deze weblog niet te kennen, maar ook dit stadsdeel niet.
Fatima Elatik heeft in dit bestuur nauwelijks invloed: ze doet praktisch niets. Ik zou haar liever in de Tweede Kamer zien, want ze is wel een goed debater die de vloer aan zou vegen met de leegheid van Wilders cs.
Dennis Straat drukt echter als wethouder Financiën een veel grotere stempel op het beleid dan de PvdA en GL.
Helaas, ik hoor je alleen maar zonder inhoudelijke argumenten bestuurders aanvallen. Dat zullen wel de nieuwe liberale omgangsvormen zijn van internet….
Reactie #11, gepost door: mark van dongen op: 11/16 om 05:38 PM
Geachte heer Van Dongen, u heeft ook weer gelijk. Ik ken deze weblog sinds gisteren, maar alleen al aan de naam van dit blog - Groot-oost, - Zeeburg, Oost en Watergraafsmeer ontleen ik een héél recente ontwikkeling.
Ik reageer op een actueel artikel en daarvoor hoef ik de geschiedenis van deze weblog niet te kennen.
Elatik, De voorzitter van het Stadsdeel Zeeburg die niets doet, u haalt me de woorden uit de mond.
Wilders wordt door het Amsterdamse Hof door een proces de mond al gesnoerd, daar hoeft Elaktik niets meer voor te doen. Elatik kan in de kamer - waar zij volgens haarzelf en u ook aan iedereen superieur is - niets blijven doen!
Het Amsterdamse Hof weet misschien ook wel raad met Straat. Heeft ie nooit een gemeen cartoontje gemaakt? Er is vast wel iets te vinden. Ik zou hem gewoon aangeven. En ja, alleen linkse mensen beschikken over ‘inhoud’. Had u alweer gelijk. U weet ook zoveel.
Reactie #12, gepost door: Machine op: 11/16 om 06:27 PM
U reageert op een artikel uit het Parool: “VVD Oost wil zevenduizend parkeerplaatsen”
De PVV doet helaas niet mee aan de verkiezingen in Oost. Dat is jammer want de meest linkse en meest rechtse partij bepalen de grenzen van de onze democratie.
Als u interesse heeft in het beleid van Dennis Straat, volg zijn weblog op http://www.dennisstraat.nl Regelmatig publiceren wij een column van zijn weblog.
Deze weblog heette tot voor kort http://www.zeeburg.nu en inderdaad richten wij ons sinds kort ook op stadsdeel Oost en Watergraafsmeer.
Als weblog verzamelen wij zoveel mogelijk nieuwsberichten over groot-oost en bieden daarnaast iedereen de gelegenheid om zijn of haar mening te geven. En niemand hoeft het met elkaar eens te zijn toch? Je critici zijn je vrienden!
Ook u machine bent van harte welkom.
Reactie #13, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/16 om 07:02 PM
Hoofdredactrice Saskia Ploeg doet een duit in het zakje door op te merken ‘...auto’s, auto’s, auto’s..het speerpunt van de VVD’ bij het stuk over het VVD-plan voor het bouwen van ondergrondse garages. Boven deze garages wil de VVD merendeels bomen planten. Briljant! De VVD wil dit realiseren door te korten op vergadergeld en ‘welzijnsorganisaties’. Ook een uitstekend voorstel. Het lijkt er op dat mevrouw Ploeg het beter vindt dat we de auto’s allemaal bij haar voor de deur parkeren, of is dit een té liberale gedachte?
Hoi Machine, je hebt wel gelijk hoor, dat het an sich heel sympathiek is de auto ondergronds weg te stoppen.
Het zijn volgens mij twee richtingen in die partij, tussen de auto’s aan de ene kant en de andere kant het groenere Amsterdamse kader…?
In elk geval was het Persbericht vond ik, erg
verkiezingen -> auto’s
Ik zou daar zelf -als ik mijzelf liberaal had verklaard- doodmoe van worden. Altijd maar die auto’s als speerpunt. Is dat nou waar Thorbecke de grondwet voor schreef?
Reactie #14, gepost door:
ZaZkia op: 11/16 om 07:15 PM
Overigens vind ik het helemaal geen goed idee om onverkort te korten op welzijnsorganisaties.
Dan kort je ook op peuterspeelzalen.
Als alle vrouwen van de VVD moeten werken
(das toch het uitgangspunt van de partij volgens mij) dan moet je dáár natuurlijk niet op bezuinigen…
Reactie #15, gepost door:
ZaZkia op: 11/16 om 07:17 PM
Belangrijk is dat er ruimte blijft voor de denkbeelden van anderen. Zeker als deze visionair zijn. De richting die mensen aangeven die iets te verliezen hebben moeten we niet uit het oog verliezen. Zodra mensen ouder worden en verantwoordelijkheden krijgen, kinderen, werknemers, huurders, een auto nodig hebben… dan gaat de wereld er anders uitzien. Onze welvaart ebt langzaam weg. Verschillen tussen ‘arm’ en ‘rijk’ worden almaar groter. De middengroepen beginnen te verdwijnen. Niet alleen uit de grote steden maar ook uit de samenleving. Is er in Nederland een verstandig mens die tegen bomen is?
Zijn er die graag veel auto’s op straat zien? Willen we veel arme mensen? Zou er niet voor iedereen werk moeten zijn? Vragen die alle gezindten bezig houden.
Je kan voor peuterspeelzalen zijn en tegen subsidie. Voor Hypotheekrenteaftrek maar niet tot in het oneindige. De wereld is veranderd, en hoewel veel hetzelfde bleef, is hij niet meer die van Thorbecke.
Reactie #16, gepost door: Machine op: 11/16 om 10:29 PM
Begrijp ik nou goed dat je Straat visionair vindt?
Ik ken wel iemand die gerechtvaardigd tegen bomen is:
http://www.youtube.com/watch?v=DStwXsmZ3OE
Reactie #17, gepost door:
ZaZkia op: 11/16 om 11:58 PM
Zo kun je elke discussie belachelijk maken.
Reactie #18, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/17 om 01:19 AM
leuke discussie
De VVD levert ook wethouders in Centrum, Zuide-Amstel, Slotervaart en maakt in de geschiedenis altijd wel ergens deel uit van het bestuur.
GroenLinks en VVD staan bijna altijd tegenover elkaar wat betreft parkeren. We delen allebei wel de ambitie van minder blik op straat. Echter de VVD zoekt zijn heil in meer plekken, GroenLinks vaak in minder.
Trouwens het is jammer dat parkeren alleen maar gezien wordt vanuit het wel of niet beschikbar zijn van plekken voor auto’s. Het gaat natuurlijk ook over veiligheid, leefbaarheid en milieu en luchtkwaliteit.
Ik vind het wel winst dat deze termen (bomen en fietsparkeerplekken) voor het eerst worden genoemd, dat was 4 jaar geleden nog niet denkbaar.
Zien we liever een verbetering van het openbaar vervoer, of meer kwaliteit in de openbare ruimte ruimte voor fietsers en voetgangers, kiest de VVD altiijd voor een oplossing die per saldo meer autos en vervuiling oplevert. ik ben trouwens wel voor alternatief vervoer zoals hybride autos of elektrische scooters. De auto is nog niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar alternatieven zoals deelautos en minder kms, vervuiler betaald moeten verdiept worden, want onze levenstijl moet anders.
P.s. En ja critici, ook GroenLinks kan bomen kappen, maar dat is een andere discussie.
Reactie #19, gepost door:
jan de laat op: 11/17 om 01:27 AM
De openbare ruimte in een stad is schaars. Kijk ik om me heen en stel de vraag: is er hier een tekort aan parkeerplaatsen of zijn er teveel auto’s, dan toch wel het laatste. (Mijn eigen auto heb ik jaren geleden al afgeschaft)
Elke dag staan er files vanaf en naar de stad.
Als ik naar de toekomst kijk in Oost zie ik niet een tekort aan parkeerplaatsen, eerder een tekort aan groen en aan welzijn. Straks als het verkiezingsgeweld losbarst zet ik graag de programma’s van alle partijen naast elkaar. En pas dan vorm ik me een mening.
Reactie #20, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/17 om 02:32 AM
Nu ongeveer vier jaar geleden publiceerde Geert Wilders op zijn weblog de Deense cartoons waar onze kranten zich niet aan durfden te wagen. Als redacteurtje van de Indischebuurt.nl besloot ik dit artikel van zijn weblog over te nemen. En Saskia Ploeg als hoofdredacteur steunde mij.
Met als consequentie dat ons beide de toegang tot de indischebuurt.nl werd ontzegt. En zo ontstond zeeburg.nu vier jaar geleden, de voorloper van groostoost.nl.
De inzet van Machine in deze discussie was om ons als redactie aan te tonen dat wij niet onafhankelijk zijn, maar links gekleurd.
Machine heeft ruiterlijk toegegeven niet bekend te zijn met de Zeeburgse politiek. Daarom ter info: De coalitiepartijen in Zeeburg bestaan uit 16 zetels (PvdA 9, VVD 4, en GroenLinks 3). Dat liet slechts 5 zetels over voor de oppositie (SP 3, D66 2).
Het lijkt me niet meer dan eerlijk om te laten weten dat Machine op dit moment discussieert met Jan de Laat, tot voor kort deelraadslid van GroenLinks en coalitiegenoot van de VVD en Mark van Dongen de oppositieleider en fractievoorzitter van de SP.
Tot nu toe was grootoost.nl is het best bewaarde geheim in ons stadsdeel. Hoe Machine deze weblog heeft ontdekt is mij nog niet duidelijk.
Reactie #21, gepost door:
Robert van den Heuvel op: 11/17 om 07:20 AM
@Rob belachelijk, welnee. Maar er zullen echt mensen zijn met gegronde rationele redenen tegen bomen.
Zo hangt er hier eentje over op een manier die je niet wil weten, 6 buren heben een balkon dat meer weg heeft van een vogelnest; maar omdat de wilg met zijn stam in het midden van de tuin staat, hoeft de boom niet gekapt te worden.
Daar een kapvergunning voor krijgen, das heel wat moeilijker dan het stadsdeel zichzelf een kapvergunning heeft gegeven voor zo massale rijen bomen.
Het gaat om ondergrondse parkeergarages, opdat in de openbare ruimte meer ruimte ontstaat voor liefst duizend nieuwe bomen. ‘’Het lijkt ons een goed idee als bewoners aangeven waar die in het stadsdeel moeten komen,’’ zegt Straat.
Wedden dat die bomen er nooit komen? Ze gaan op zijn hoogst ergens anders weg. Want geen bewoner wil een boom voor zijn stoep.
Reactie #22, gepost door:
ZaZkia op: 11/17 om 09:33 AM
Je kan onafhankelijk zijn én links gekleurd. De tekst van deze best bewaarde geheimblog scannende is de teneur links. Niet overkomelijk. Eerder stelde ik vast dat we in een socialistisch land leven, hetgeen zeker duidelijk wordt als je in Amsterdam woont. Ten onrechte wordt er vanuit gegaan dat als je niet links bent je toch zeker tegen groen bent. Die naam is immers geclaimd door een linkse partij. Dit als inleiding van een plan van de VVD die eerder in Amsterdam een grootschalig bomenplantplan lanceerde. De linkse partijen wisten niet hoe snel zij dit idee de kop in konden drukken. Het laatste plan is wederom bomen te planten, die in de plaats van de vrijgekomen parkeerplekken komen die kunnen vervallen, omdat de VVD een plan indiende voor een aantal ondergrondse parkeergarages. Iedereen blij; de linkse én rechtse groenliefhebber en degenen die zich nog een auto kunnen, hetzij moeten, veroorloven en de bewoner die geen parkerende of geparkeerde auto voor z’n deur wil zien. Maar nee, de linkse mens gelooft niet dat de VVD-bomen er komen(!) ‘..Want geen bewoner wil een boom voor zijn stoep..’. en blijft - een links trekje - volharden een hekel aan de automobilist hebben. Er zijn er ook die voor Welzijnswerk kiezen(!) Volgens mij moeten voorzieningen als welzijnswerk grotendhet geen kwaad de automobilist, de groenliefhebber alsook de autohater te vriend te houden. Ze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Reactie #23, gepost door: Machine op: 11/17 om 06:25 PM
vervolg van vorig bericht.
Maar nee, de linkse mens gelooft niet dat de VVD-bomen er komen(!) ‘..Want geen bewoner wil een boom voor zijn stoep..’. en het blijft - een links trekje - volharden een hekel aan de automobilist hebben. Er zijn er ook die voor Welzijnswerk kiezen(!) Volgens mij moeten voorzieningen als welzijnswerk grotendeels worden betaald met ‘autogeld’; jaarlijks 20 miljard en het wordt met rekeningrijden nog meer. Het kan dus geen kwaad de automobilist, de groenliefhebber alsook de autohater te vriend te houden. Ze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Reactie #24, gepost door: Machine op: 11/17 om 06:29 PM
nu ja dat links is wat mij betreft echt geen etiquet, voor sites noch mensen,
Ik vind de site eerder realistisch en burgervriendelijk, Rob noemt dat blijkbaar links.
ik ben het zo wild oneens met groenlinks geweest de afgelopen acht jaar in Zeeburg dat ik eerder geneigd zou zijn op Straat te stemmen omdat die inderdaad boomvriendelijker is.
Ik ben zeer onder de indruk van wat hij bij het Timorplein heeft laten zien: Dat je ook burgers au sérieux kan nemen in plaats van je besluit koste wat kost door te drukken.
Een beslissing die ik Wethouder Hoek nog niet heb zien maken in de 8 jaar dat hij op dezelfde portefeuille zat.
http://www.grootoost.nu/index.php/site/comm/brief_wethouder_straat_over_bomen_timorplein/
KuDO’s voor dennis !
Reactie #25, gepost door:
ZaZkia op: 11/17 om 06:53 PM
Leuke discussie over links. Hoewel ik er nogal wat achterdocht in proef.
Tegenwoordig is het mode om te roepen dat de linkse maffia regeert, of het nu in de politiek is of de media.
Duidelijk mensen die hun vaderlandse geschiedenis niet kennen. Nog nooit in de geschiedenis heeft Nederland een linkse parlementaire meerderheid gekend. Het CDA is altijd aan de macht geweest, met uitzondering van twee periodes paars. En de liberalen hebben veel vaker met het CDA een kabinet gevormd dan de sociaal-democraten. Socialisten hebben nog nooit in de regering gezeten.
En de media zijn ook altijd rechts geweest. Grappig dat tegenwoordig zo’n ex-katholieke krant als De Volkskrant links wordt genoemd. Terwijl dat de krant is met de meeste kritiek op de PvdA en de meeste aandacht voor Geert W. De Vara en de VPRO zijn kritisch enzou je eventueel oinks kunnen noemen. Maar alle andere kranten en media zijn of liberaal of christelijk…..
En nog even voor Machine: ik vond het juist leuk dat je je eerste opmerking hier begon met minister Remkes aan te halen met zijn kritiek op de stadsdelen. Die kritiek deel ik voor honderd procent. En heb ik diverse keren herhaald tegen de partijgenoot van Remkes, onze wethouder Straat. Maar ja, als iemand op het pluche zit lijken de idealen ver te zoeken…..
Reactie #26, gepost door: mark van dongen op: 11/17 om 08:26 PM
De vaderlandse geschiedenis is inderdaad voor velen onbekend terrein. Zeker als je - vermoedelijk met droge ogen - schrijft dat de socialisten nog nooit in de regering hebben gezeten. Zou de heer van Dongen niet weten dat een socialist links is en zich PvdA noemt? En dat de socialisten in AMSTERDAM al sinds de crisisjaren in Amsterdam de macht hebben? In de regering heeft de PvdA gelukkig niet altijd de overhand gehad en (mee)geregeerd. We zijn de Den Uyl-tijd echter niet vergeten. In die tijd is Nederland met het doorvoeren van socialistische stokpaardjes op velerlei gebied enorm toegetakeld, zeker in Amsterdam. Eén voorbeeld hiervan is de oprichting van Stadsherstel. Als de PvdA van Den Uyl en consorten had doorgeregeerd dan zouden we nu - zeker in socialisten-bolwerken Amsterdam, Groningen en Rotterdam Arabisch en/of Turks spreken en zouden die steden veel onveiliger en armer zijn dan zij al zijn en zou de gehele stad lijken op wat er in iedere oost-europese hoofdstedelijke buitenwijk staat. Omdat van Den Uyl iedereen aan de auto moest (kunnen) zou de stad daarnaast zo bruin zijn geweest als (Buda)Pest. Een ideaalbeeld voor velen onder ons, zo blijkt uit kiezersgedrag en de huidige bevolkingssamenstelling.
Dat de PvdA qua gedachtegoed het dichtst bij het CDA komt en daardoor vaak samen regeert, heeft vermoedelijk te maken doordat zij beiden Gristelijke roots hebben.
De geschiedenisboekjes en de statistieken erbij pakkend kom je er achter dat je, zonder te weten, altijd op socialisten hebt gestemd…In de gedachte dat zij slechts ‘democraten’ waren.
Reactie #27, gepost door: Machine op: 11/18 om 02:07 AM
@ Zazkia De 2 bomen op het Timorplein staan er vooral dankzij de actieve inzet van de bewoners, en astrid Kuiper (GL). En de SP en PVDA. En jan hoek is wethouder sinds 2002, maar zijn portefeuille van openbare ruimte en milieu heeft hij maar 4 jaar uitgeoefend
@Robert: tof als je die analyse gaat doen, ik ben benieuwd!
Reactie #28, gepost door:
jan de laat op: 11/18 om 08:54 PM
@ Machine,
Dat bedoel ik nou, veel mensen gooien alles op een hoop. De Pvda is geen socialistische partij, maar een sociaal-democratische partij.
Ook Den Uyl was geen socialist, maar sociaal-democraat. GroenLinks noemde zich meen ik, in de beginjaren, wel socialistisch. Maar Femke Halsema benadrukt al jaren dat haar partij sociaal-liberalen zijn. Ze schurken veel meer aan tegen D66. Kijk ook maar eens naar hun AOW-standpunt en over het ontslagrecht.
In de regering hebben nooit socialisten gezeten. Maar als je het over Amsterdam hebt: in het college hebben waarschijnlijk wel socialisten gezeten. Ik meen dat vroeger ook de PSP in het college van B&W;zat. Dat waren echte socialisten. En natuurlijk heeft de CPN hier wethouders gehad, maar dat waren communisten. In jou ogen waarschijnlijk veel erger. Maar nogmaals: de PvdA is geen socialistische partij.
Leren ze op school nu niets meer bij geschiedenis en/of maatschappij leer. Weet je niets van de verschillende politieke stromingen.
Tegenwoordig wordt door mensen die nooit hun huiswerk hebben gedaan alles wat links is op een hoop gegooid. Dan moet je alles van rechts ook op een hoop gooien en zeggen dat alle liberalen fascisten zijn. Volstrekte onzin natuurlijk…..
Reactie #29, gepost door: mark van dongen op: 11/18 om 10:22 PM
Groenlinks heeft in dit dossier gepleit voor meer onderzoek.
onderzoek behoud bomen serieuze optie
Dit is door Straat niet ten uitvoering gebracht omdat er toen al alles onderzocht was wat te onderzoeken viel. Dat had hij zeer overtuigend aangegeven door ook de boomdeskundigen naar de raadsvergadering mee te nemen.
Doorslaggevend was dan ook dat Straat besloten heeft te luisteren naar bewoners en inzicht te geven in hoe het besluit tot stand is gekomen.
Ik vind dat knap!
Reactie #30, gepost door:
ZaZkia op: 11/18 om 10:46 PM
Terug naar de hoofdpagina